Onsdags knas!!!

Brum brum....Tog vespan till jobbet igår imorse...på med hjälmen och tänkte att nu ska jag allt komma ihåg att sätta fast visiret som jag har råkat lämna på jobbet när jag tappade hjälmen..
Nu för tiden är de så himla knasiga insekter som far in i munnen å ögonen....men iafl!!!!
Precis mot polisstationen där ja ska svänga upp så BOOM!!!!!!!!!!Krockar jag med ett bi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Med min läpp!?!?!!!!!!FY FAAAAAAAAAAAAAAAAN så Ont de gjorde!!!!!!!!!!!!!
Tvär bromsar in och kollar mig i spegeln där sitter bi faanet kvar!!haha fummlar bort den med vanten och ser den där äkel slemmiga saker som blir kvar från biets rumpa...knosar bort den och brassar på mot jobbet för jag hade nämligen öppning..
Ringer Niklas och halv sluddrar...va fan gör man???jag har aldrig blivit stucken förr..EVER!!!!ingenstans.
Han vet inte....
Läppen blir större å större å gör ont som Satans!!Ringer Rosie försöker prata samtidigt som de bara typ rinner dregel från den sidan som är uppsvullen..läppen är då ca 3 gånger större är resten av munnen haha fy så knas jag såg ut...
Googlar lite om va man ska göra..är man stucken vid munnen , hals eller svalg ska man ringa 112 men jag hittade ett nummer till mindre akuta fall dit jag ringde å han berättade att de inte lät så allvarligt på mig eftersom jag kunde andas osv...Hans råd var att gnida en fuktad treo mot läppen samt kyla...Vilket jag gjort nu hela dagen..
Kunde inte riktigt prata ordentligt första timmarna så ja hoppas kunderna inte tyckte ja var otrevlig=)..
Men treo å kallt hjälpte oerhört bra...svullnaden har gått ner de dubbla...men de gör fortfarande ont=(..
Ja vad har vi lärt oss av de här???...Joo kör sakta och använd hjälm med skydd för ansiktet!!

                     


Kommentarer
Ida

Stackare! De verkar farligt att åka vespa! :) Nu är de inte långt kvar tills jag kommar upp igen! Elli var också ledig den helgen!

2008-08-28 @ 21:13:31
FRidA

stackars MIa

2008-08-28 @ 22:16:42
URL: http://fridaostrom.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mia

Mina hjärtan och jag.... Mitt liv med Sambon Fredrik, våran dotter Emilia och chihuahuorna Tingy och Donna.

RSS 2.0