Aktiv Mia

Baka bkaka liten kaka. Rulla rulla liten bulla och swoos in i ugnen!
Misen är HET på bakeriet denna vecka=)
Fick ett sååååånt stort sug igår på Lussa Bullar=)
Så det ligger på jäsning just nu=)..Sen in i ugnen och med en god kopp the så blir de en utmärkt efterrätt idag!
Eftersom de är tok länge kvar till Lucia så har jag inte gjort dom traditionella Lussa Katterna utan gjorde nå så kallade Mias Knutar=) hahah kanske inte ser så gott ut men de ska i magen...Mumma!
                        

Just nu ligger jag och väntar på att Niklas ska komma hem...Jag är sjuuukt hungrig..
Åt bara hårdbrö macka å the till frukost..ingen lunch..eller ja en Delicato boll=)
Ska laga Tortellini, gorgonzola och valnötter med en massa ost och tomatsås!SVIN GOTT!!!!!!!!
<Har varit duktig idag och promenerat, åter igen med mina nya skor=)
Blev en prom till bergviken där jag fetade på solbränna!
Sen till Willys å handla..Baka å nu ligger jag här....Funderar på vart man kan byta till mina vinterdäck på vespan??
Nån som vet?
Måste städa ...........får bli imorrn......mmm
                                   
                                                
"En gång i tiden hade vi en kall sommar...........Nu i tiden har vi en kall Höst..........
De var år 2008....../Poet-Misen"


Kommentarer
Kat

Åh smart att göra bullknutar av lussedeg! Ser faktiskt godare ut än vanliga lussekatter enligt mig... :)

2008-11-06 @ 17:36:41
URL: http://www.superklubben.com
http://fridaostrom.blogg.se

Mumsigt! Ta med en påse och kom förbi någon dag!

2008-11-06 @ 19:45:55
Mervi

Jag hade ett sjukt sug efter saffran idag.. Och här läser jag nu att du har bakat med saffran. DET SMITTAR AAAAV SIG!

2008-11-06 @ 22:35:54
URL: http://peggybundy.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mia

Mina hjärtan och jag.... Mitt liv med Sambon Fredrik, våran dotter Emilia och chihuahuorna Tingy och Donna.

RSS 2.0