Sommaren som varit!

Nu när hösten är kommen tänkte jag att de kunde vara dags att uppdatera om våran sommer trip!!
Söndag eftermiddag lämnade vi hundarna och ¨åkte  iväg mot Umeå.

Donna ville jätte gärna foölja med=)
Vårt första stopp blev en fika i skohen nånstans!Jag hade gjort med mej Den Största mackan ever!
Svår att få in i munnen=)
Därefter blev de ett stopp i Umeå och en fika med Eriks kompis på waynes .

Jag var ofantligt trött underresan ner å somnade i bilen...trevligt sällskap??hehe nä=)
Sen körde vi raka vägen till Gävle där vi lyxade till de och bodde på hotell!
Ett stopp för fika på vägen där med...Macka igen...Satan va ont i magen vi fick=)

Men fin utsikt!Kommer dock inte ihåg vad bron hette=/
Måndag morgon vaknade vi upp till underbart god hotellfrukost!!Jag var trött och grinig!!
Sova i bilen va ett måste=)
Glad som fan blev jag när vi anlände till Skara sOMMARLAND!!!!!!!!!!!!!!!!Wieho!!
Vi försökte hinna med alla vattenkanor. Alla de tuffa iafl=)
Sen blev de go fika en våffla , fummla lite och åka vidare mot Göteborg=)


Som barn på nytt?=)!
Vi var framme i Götet på kvällen. Eftersom vi bodde i centrala stan så tog jag med Erik till mitt favorit kebab hak och skulle ge han en smakupplevelse han sent skulle glömma!!Han beställde inte samma som mej å sa att de va si så där medans jag dregglade på min måltid samtidigt som jag åt!Så gott ere=)
Gick en runda på stan å visade Erkan dit jag hittade å gjorde lite smålaner för veckan vi sku vara där!
Ja just ja glömde berätta att Göteborg e en blåst stad??Vi höll på att blåsa bort första kvällen!

Tisdag morgon gick vi å fikade på de mysigaste lilla cafeet!
Jag var aaaaas hungrig å tog en kaffelatte inferno och en rågbulle!!

Ta meej faan den godaste kaffe kopp jag druckit!
Sen blev de shopping på stan!!!We loove to shop!
Erik gick och klippte sej och jag hittade en skit snygg jacka jag tänkte köpa..men gjorde de inte å nu ååångrar jag mej!
Så om ni vet vart man kan hitta denna jacka i luleå hojta till!

Tillbaka till Erik lyckades jag tappa bort mina enda hela solglasögon så fick springa tillbaka å fråga alla butiker om dom hittat dom men icket=(...Lämnade mitt nummer i sista butiken jag var i "RedDevil"...alltså jag var inte på besök hos Red devils som min syster trodde haha!!
Kring stängningstid ringde dom iafl å sa att dom hittat mina brillor!!Var e turen på de??

På kvällen bjöd Erik mej på två rättersmiddag på en mysig resturang!Han fick äntligen äta Sushi å jag tog stekt parmesanost i honung med valnötter på och trott eller ej men köttbullar å potatiscreme!!
Haha lyx för mej=)


Onsdag och vi for till liseberg!Efter att vi stått å köat i andra kön för att köpa biljetter så börjar de regna.
Less å irriterade var Erik på väg att åka hem!Han har aldrig varit där så helvete att vi åker hem säger jag=)!
Åker kanonen som var hur grym som helst!Å vad skådar vi?Jo Sol!!!!!!!!!!!!
Tack fan att vi stannade kvar!!Vi hade ju hur roligt som helst trots att vi stod minst en halvtimme i varje karusell kö!


Efter Liseberg gick vi till Universeum!De va ta me faan de coolaste jag vart på!!Kan ju Delvist ha att göra med HAJEN!!!

Haha nä jag menade ju den riktiga Hajen Hajen !!!!!!

Kolla in tänderna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alla andra djur var oxså himlans fashinerande!Många som ömsade skin och var kamoflerande!


Läckraste bilden jag fick var nog den här!=

Efter Universeum tänkte vi åka Paddan men de regnade ute..Kuling vare på sjön rättare sagt!
Vi köpte hem vin kex och bröd å somnade hyffsat fort!Planerna för krogen uteblev=)

Torsdag och det verkligen SPÖ regnade ute!!Stora forser i ansiktet och turister Över allt!!!!!!!!
Svårt att få tag i mat då alla turister inklusiva oss samlades inne i nordstan!
Efter lite bråk å tjat av två hungriga ena fick vi tag i ett kines bord!Mätta och belåtna tog vi en kort runda på stan.
Shoppade massa fina höst kläder och skor bla tröjjan ja hade på mej i lördags med döskallen!Love it!
Blev en tidigare afton och kvällen avslutade vi på Pizza HUT!VAd e en söder resa utan pan pizzan?Nada!
Erik blev chockad över hur små dom var!!Vi hade lätt kunna äta var sin extra!=)

Fredag morrn befann vi oss på färjan mot fredrikshavn!!

När vi kom fram i Danmark körde vi mot hamnen och avnjöt en härlig fisk lunch och spanade lite lyx båtar!


Sen körde vi längst ut mot kusten till Skagen.......Skagen är därnordsjön och Kattegattsjön möts!
Jag laddade upp med bikini och handduk men väl framme så fick man ju fan inte bada!
Så roade mej med att fota massa strand, stenar å maneter som det kryllade av!!!

Vi checkade in på Scandic Badhotell och jag förväntade mej iafl massa roliga ruschkanor men de var som gjort för småbarns familjer så vi entrade bubbelpolen i väntan på hunger.
Vi fann oss ett super mysigt "italiensk " resturang. Vi beställde tre rätters och jag var mäkta imponerad!
Mozarella ost till förrätt!
Och en Mäkta stor ÖL!
KÖtt och den godaste potatis jag någonsin haft i min mun till varmrätt!

Till efterrätt fick jag glass i en varm plätta med chokladsås!

Inte var vi öl nöjda där heller!!Gick vidare till någon pub där Erik bjöd på en Leffe!!!JÄtte gott sa han!!
Not!Smakade ljummen mörk cider!blää

Dagen efter fick vi smaka på Den godaste scandic frukost jag smakat på!
Osten bara smääääälte i munnen å brödet va Gudomligt!!!Jag har vart väldigt imponerad av mkt vi ätit på denna resa märker jag nu när jag skriver haha...
Inhandlade lite sprit sen åkte vi till Palmestranden!Dom har alltså planterat riktiga palmer där på sommaren och sanden liknar även den utomlands!Hur fint område som helst!Men de blåste dagen vi var där å vi fick fan sand Överallt!



Som utomlands???JA!


Sen åkte vi vidare mot Alborg för ett stopp innan färjan resan till Sverige!
Vi va så jävla hungriga när vi kom dit så vi tänkte att vi gör stan efter lite Mac Donken!
15.10 va vi färdig ätna. 15.00 stängde 90% av butikerna!Så jävla typiskt!!
Typ Danska Åhlens va öppet..Men allt e ju så jävla Dyrt i danmark så snål vart man=)
Tog en kaffe å satte oss på en gräsplätt!Och jag fick skåda en bro öppning!Wow!haha

Sjukt fint land!!Vackra åkrar å småa pyttiga hus=)


Mot grenå och till Varberg!!!Körde till Ullared där vi sov i bilen några timmar då vi sedan skulle besöka GEKÅS!!!
Tjo fadderittan så skoj de var=)!!!KÖpte massvis med skönhetsprylar samt snowjoggins!
Räknade ut att jag sparade hela 1000Spänn på allt jag handlade där mot vad de kostar i "vanliga" butiker=)!
Därefter for vi mot Norr eller nånting köping och tog in på vandrarhem!!!
Dagen därpå for vi till Kolmården!!!!Fy faan så mkt fina djur!Nästan alla hade "Valpat" Så de var små söta ungar över allt!
Misen va i haven å ville ta med hälften hem=)=)


Hade vela lägga ut ALLA bilder vi tagit med de e ca 500 så blir en handhög här!!
Efter kolmården åkte vi till skellefteå å träffade Eriksbror, fru och barn!
Sen HEM!!!!!!!!!!!!!!
Hem till mina hjärtans hundar å fina lägenhet!!!
Tror jag har fått med allt som hänt å gjort!Mer händelsefull beskrivning kan ni nog inte få!
Å nu e jag Less på att blogga om detta!Vänner å kära har fler bilder att se på Facebook snart!
Puss å kram!


Kommentarer
Elli

Fy bubblan va jag är avis på erat äventyr, verkar ju ha varit toppen!! =)

2009-08-18 @ 19:04:55
URL: http://mittlivsomelli.blogg.se/
mackan

högakusten bron är namnet =)

2009-08-18 @ 19:31:46
Leja

yeah, den där svarta och lila jackan var ju jättesnygg!

2009-08-19 @ 22:49:07
URL: http://lejas.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mia

Mina hjärtan och jag.... Mitt liv med Sambon Fredrik, våran dotter Emilia och chihuahuorna Tingy och Donna.

RSS 2.0