Tranbärs kakor med vit choklad!!!

Har efter att Ida och Karin bjudit mej på Ica´s tranbärs kakor ,lite smått gått och blivit  besatt!
Måste ju kunna bakas tänkte jag!?=)
Sen så vill jag köpa mej en gullig kakskål från lager house..
Så  nu har jag sökt upp lite recept på google och gjort min egna version!Its here!!!!!!

Recept Tranbärskakor med vitchoklad: 
4 dl vetemjöl
2 dl socker
2msk ljus sirap
2 tsk bakpulver
4 msk vatten
3 dl havregryn
200 g smör eller margarin rumstempererat evventuellt lite mer on degen känns torr
1 påse tranbär ca 150 g, Jag köpte tranbärs mix (lösvikt) så var nötter och annan torkad frukt i oxså=)
100 g vitchoklad

1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Blanda ihop kakdegen.
3. Rulla runda bollar av degen som du sedan plattar ut på plåten så att de blir ca 5 cm i diameter.
4. Grädda i 6 - 8 min tills kakorna blivit gyllenbruna, mitt i ugnen.
5. Låt kakorna svalna.
6. Sätt sedan kakorna i frysen eller skål framme=)!
Enjoy!!



Kommentarer
Karin

Dom va supergoda =)

2009-08-30 @ 16:14:00
URL: http://www.chillyou.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mia

Mina hjärtan och jag.... Mitt liv med Sambon Fredrik, våran dotter Emilia och chihuahuorna Tingy och Donna.

RSS 2.0