Morgon mys med snuttisarna!

Idag är jag HELt slut!!Och Donna borde vara lika så...
Har varit svårt första 1 1/2 dygnet att sära på Donna och valparna..
Hon måste ju få i sej lite mat och vatten..
Men igår hade hon tyligen själv hoppat upp å hälsat på Macke som var på besök hemma hos oss..
Och även under kvällen var hon uppe och vandrade lite..
Så passade då på att ta ut henne å kissa...vilket gick super men sen snabbt in..
Men mot kvällen blev hon lite flåsig och flämtade så mamma jag blev super orolig..
Avvaktar  att ringa vettis tills idag morgon om de inte blir bättre..
Tog tempen som var 38.6= Lätt feber.
Natten har varit orolig och hon har inte kunnat bestämma sej om hon ska sova med valparna eller så har hon varit upp i sängen och vandrat och flåsat 50 gånger...
Så alltså ingen sömn för mej inatt..Tur för Erik att vi har extra rummet=)
Kring 7 tog jag tempen igen som nu stigit till 38.8 C.
Ringde vettis kl 8 och sa att jag var orolig för eklampsi...
Hon pratade med läkaren som gjorde snittet som sa att eftersom hon inte haft kryst värkar så ska de inte vara de...bara att ge henne mera energirik mat och massor av vatten!!
Kolla till henne under dagen och går febern upp så får vi åka in..
Gjorde genast mat till Donna...Buljong, hundfoder och äggula...
Tog en timme innan hon blev sugen men de åkte allt i magen=)
Efter samtalet och maten tog jag upp hundlådan i sängen och vi somnade om till 11 som jag ställt klockan på.
Nu mår hon märkbart bättre och vi har kissat ute en gång till=)
Valparna äter och mår bra å växer som bara den..


Blir så lycklig av att ligga och kolla å snutta på dom=)
På ca 7 dagar öppnar dom ögonen!!!SÅ Spännande!!!!!!!
Om några timmar kommer Erik hem. Då ska jag gå å jobba på Lindex tills stängning=)
Kul att klä upp sej lite=)
Kanske tom slänger upp en dagens outfit!Det var ju som ett tag hahaha.

Krams=)



Kommentarer
sussa

va söta :)

2009-12-14 @ 14:12:12
URL: http://sussnanna.blogg.se/
Sofia

Men oj?! Har Donna fått valpar? Tyckte det var nyss som du tog med dig henne från dalarna :)

2009-12-16 @ 23:16:05
URL: http://sofiamets.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mia

Mina hjärtan och jag.... Mitt liv med Sambon Fredrik, våran dotter Emilia och chihuahuorna Tingy och Donna.

RSS 2.0