Hängig, Trött ock möjligen lite grinig....

Kan folk ha förståelse för att man eller jag verkligen mår skiiiiiit av att vara arbetslös?
Man försöker hålla ett gott leende utåt men innerst inne svider de och man känner sig så jävla jävla kass....
Överkvalificerad, snygg och grym personlighet räcker inte till i finans krisens hårda tider....
JObben som finns är extra, extra eller extra anställning...
Men som redan deltidsstämplare kan man inte ta dessa jobb...
Hur tänkte regeringen med att om vi sänker antalet deltidsstämplingsdagar så börjar arbetsgivarna ge de anställda mer arbetstid??
Eller  är det så att arbetsgivarna skiter fullständigt i om man stämplar eller inte..man blir ju billig arbetskraft.
Tre veckor har jag varit arbetslös snart...Inte en annons ute där jag kan tillföra mina kunskaper.
Jag är less..ledsen...kass...
Jag gick på en nit...en nit jag kommer få sona länge....
Att få en anställning idag är lika lätt som om att jag någonsin skulle börja äta svamp...lika med...
Det kommer alldrig att hända...
Bara börja om från ruta ett......

Var mitt stöd när jag behöver de som mest.


De värsta med att vara ledig e att jag har världens tid att gå på stan...Ingen inkomst men ändå har jag på två veckor shoppat mer än jag gjort tillsammans på 3 månader då jag jobbat....
Får ett lyckorus...men kontot säger NOOOOOOOOOOOOO.........
Köpte en bikini topp och två bikini trosor idag........Måste lämna tillbaka.
Ett par leggins från Gina T...Returneras..Äger väl typ 25stycken redan som inte används, så tillbaka..
Två linnen från JC..Tillbaka lämnas.
Däremot behåller jag en thisa från HM=) Lite lycka måste jag väl få unna mig!

Imorgon åker vi ett gäng till Övertorneå och ska bo i Johans stuga. Så ikväll har vi suttit här och planerat.
Planen blev: Fredag- Pizza, öl och spel.
Lördag- Skidor/snowboard i Svanstein Pullinki. Lunch, Skii resturangen. Middag på en Mourika?, älgkött så klart=)
Sen Öl, basta och badtunna!

Förra året var vi i karins stuga!Det var roligt=)...Roligt som fan!!!!!!!!


Kommentarer
Anna-Karin

åh vännen, jag förstår hur jobbigt det är! och att det inte alls kan kännas särskilt roligt! du får försöka trösta dig med att det är många många fler som just nu sitter i din sits, som blivit av med sina jobb, och det bästa du kan göra är hålla utkik och söka de jobb som dyker upp! Det går inte att göra så mycket mer än så! Denna kris kommer ju även att bli bättre så småningom :)



Sen tycker jag absolut inte att du gick på en nit! Du tog en chansning i ett försök att få jobba med det du har utbildat dig till och det du tycker är roligt! Ibland funkar det, just den här gången funkade det inte, men det är inte ditt fel, och jag tycker att du gjorde helt rätt! :)

2009-03-20 @ 09:04:29
URL: http://akf.blogg.se/
Emma

Välkommen till min värld=/ moderater & lågkonjunktur: inte bra kombination, men det blir bättre, så småningom, klart du ska satsa på det du är utbildad inom, det gäller bara att ha tålamod även om det betyder att du kanske måste jobba med annat än ditt specialområde ett tag.Är optimistisk idag;)

2009-03-21 @ 11:20:54
URL: http://alfa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mia

Mina hjärtan och jag.... Mitt liv med Sambon Fredrik, våran dotter Emilia och chihuahuorna Tingy och Donna.

RSS 2.0