Lusse lelle lusse lelle både herre och fru!!!

Tog bilen hela vägen till mor å styvfar på Östermalm för att skriva ut några Cvn...
Innan jag visste ordet av blev jag bjuden på god middag men lite plock av varje som fanns framme!
Mkt gott!!
Bror mötte jag i dörren och han bjöd hem mej å paranteserna på Lusse bullar!
Alltså årets FÖRSTA lusse bullar..ja eller två blev de=)
Dom hade bakat på riktigt bra och dom var förträffligt saftiga å goda!

Lussebullar


3 påsar saffran hade dom i för smakens skull å de var ett stort PLUS!
Har nu märkt hur dyrt det blivit med saffran??
När jag jobbade på ÖB kan de ha varit år 2002??
Då tog vi 5 SPÄNN för en påse saffran!
När jag var dit förra veckan kostade dom 30 SPÄNN!!!!!!!!!!!!
Galet hur mkt som förändras under åren=)
Så kalorislutet denna dag ligger nog på plus sidan även fast jag joggat idag!
Kunde ju faktiskt inte tacka nej till skum tomtarna heller=)


Nä fy så jag saknar raringen!!!!!!!!!
Puss Puss till dej Söto!!



Kommentarer
erik

baby =)



gla jag blir, puss puss,...

2009-11-18 @ 23:26:35
Eve

Jag vill också ha lussebullar!!! Årets saffransskörd motsvarade visst bara en 1/4 av vad som brukar skördas så det är anledningen till att det är så dyrt... kan nog vara en bra idé att baka tidigt för det sägs att all saffran kommer ta slut långt innan jul. Förresten,.. koftan från Lindex var riktigt snygg.

2009-11-19 @ 09:00:42
Tesa

Oj va gott med lussebullar, tur man har en mamma som skickar me en lite bullar. Ids inte baka själv... Och u kan man ju unna sig lite åxå ;)Lika bra att bli gravid Mia så slipper du bekymra dig om vikten..

2009-11-19 @ 14:22:39
Mia

Ja du Tesa det hade varit fan Underbart!!!Njuta av all julens gottigheter utan att tänka på öl magen!!Men killen min e inte redo=(..

Och Ewe, Koftan inhandlades idag!!!Suvve fin=)

2009-11-19 @ 18:05:05
URL: http://miahh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mia

Mina hjärtan och jag.... Mitt liv med Sambon Fredrik, våran dotter Emilia och chihuahuorna Tingy och Donna.

RSS 2.0