Julafton!!!

Skickade just iväg några sms till medlemmar i familjen och frågade vad alla ville ja i julklapp?
Tänkte jag sku börja köpa tidigt iår och liksom fördela utgifterna några månader så de inte blir allt på en gång som annars........
Men dom måste tro jag e knäpp eller nå??
Har inte fått tillbaka ett enda sms....Kanske ska man låta första snön falla??=)
Förra Julen sööög balle så hoppas på bättre tider iår!

Vad är en jul utan bling??=) Bild tagen nyår 2007 hehe!!

Jul är en gammal tradition, firad i slutet av december, vilken har flera olika ursprung. Bland annat finns den fornnordiska julen som var allenarådande i Norden inpå tiohundratalet och som firades av nordborna i samband med midvinterblotet (jólablótet). Vidare finns det kristna firandet till minne av Jesus födelse, tidigast känt från år 336, vilken runt 800 år senare i Norden sammanjämkats med den nordiska jultraditionen[1]. Idag firas dock julen mer sekulärt av många, med få religiösa inslag. Den officiella svenska julhögtiden börjar den 24 december (julaftonen, aftonen före juldagen) och avslutas den 13 januari (Tjugonde dag Knut) då "julen dansas ut", även om det på senare tid blivit allt fler som inleder firandet tidigare och betraktar det som avslutat i och med den sista lediga dagen 6 januari (trettondagen).
(wikipedia)

To day sucks!Sötast e Donna som attackerar mitt tugummi medans jag blåser en bubbla=)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mia

Mina hjärtan och jag.... Mitt liv med Sambon Fredrik, våran dotter Emilia och chihuahuorna Tingy och Donna.

RSS 2.0