Fjäll turen!!!

PÅ torsdagen hade jag bytt till mej ett kortare pass så slutade kl 13, käkade lunch på mathuset.
Plättar Mums!!!
Brummade vidare till Vougatjoulme(?!) och anlände kring middagstid och sprättade en go bärs!!
Fredag morgon lastades skotrarna och vi körde bilen upp mot norska gränsen där vi åkte skoter på kalfjället!
Helt underbart!!!Fia och jag åkte på en skoter då hon körde..Själv har man bara testat köra å då va ja typ 10 bast..Fia lisen var jätte duktig!

Vädret var till o från..Strålande sol ena stunden och molningt och snö nästa.
Men färg fick vi=)
Hittade en liten rastplats där vi värmde bullens korv..GöTT!

Killarna stannade stup i kvarten för att "hoppa" och "leka"
Själv fick man ställa upp som fotograf=)


Roligast var när först Gurra fastnade, sen Edin åså Erik när han sku åka å hjälpa dom=)


Var jobbigt sista biten hem bara som bestod av en guppig skoterled och en massa snö så man blev snöblind!

Vi bodde i två stugor utan rinnandes vatten och toa..Osis för oss tjejjer men de gick an=)

Kvällarna bestod av öl och vin drickning, mat och en förjävla massa thai nånting spel!



Och att inte glömma BASTUN!!!!Välbehövligt och bra mot mina iafl onda leder och träningsvärk jag fick efter att sitta bak på skotern en hel helg=)

På lördagen skotrade vi från stugan. Planen var att grilla hamburgare men väskan åkte under skoter en sväng och blev till köttfärs limpa haha men Gurra cookade loss och gott blev de iafl!



Annars vet väl alla vad en fjällen resa går ut på så kastar upp lite sköna bilder=)






En härlig trip som jag gärna gör om igen!!=)


Kommentarer
Ida

Åh vilka härliga bilder, ser ut som om ni haft det riktigt skönt. Själv har det inte blivit en enda skotertur i år.. :( Får ta igen det nästa år. :)



Kram

2010-04-20 @ 20:33:52
URL: http://idanylen.wordpress.com
Fia

Riktigt skoj har vi haft hela helgen! :) Men ingen som tagit nå bilder på oss när vi körde hela dagen, elr på våra coola hopp som vi gjorde..?! ;) haha

2010-04-21 @ 11:26:13
Mia

HAha nä jag tror inte killarna var lika impade av oss=)!!Även om jag tyckte du var GRYM!!Och vurpan våran kommer alltid finnas i min minnes fantasi av hur de måste ha sett ut hahahaha!!

2010-04-21 @ 21:49:15
URL: http://miahh.blogg.se/
Fia

Nä du, de fick man ju höra mer än en gång :) Haha grym var väl å ta i, men jag lyckades ju hålla oss på skotern, ja förutom den gången! haha ja jag hade oxå velat se de :) Fast du flög ju lite värre än mig! :)

2010-04-22 @ 15:48:04
Mia

Man måste ju vurpa med stil!!=)hehehe

2010-04-22 @ 17:12:21
URL: http://miahh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mia

Mina hjärtan och jag.... Mitt liv med Sambon Fredrik, våran dotter Emilia och chihuahuorna Tingy och Donna.

RSS 2.0