Turkiet resan. Alanya 6/6-13/6, 2010

Söndag 6/6
Jobbade hela dagen till kl 17. Var nästan först i kön i inchekningen å fick fick bra platser.
Rad 3=) Hamnar oftast längst bak annars!


Middag på Kallax restaurangen= Souvas Skav med friterad potatis å lingon nånting=)
Mums!Lite alkohol på de å jag mådde blää på flyget.

Erik drack lite så han somnade..Lycko osten.
Flyget var cp varmt likaså bussen till hotellet!
Köpte en vatten på flygplanet när vi landade för 2 euro. I bussen kostade samma vatten 0,5 euro.
Suck..Då vet ni som vill spara 15 spänn att vänta tills ni åker mot hotellet=)

Måndag 7/6 
Började dagen med lite sol på stranden.

Kl 14 var de dags för Hamam. Guuuuuuuuuuuuuuud så underbart.
Massagen var de bästa jag fått!..Efter de åt vi lunch å drack massa öl på hotellet.

Kl 16 var vi med på informationsmötet med lite information om hotellet resorna och all inclusive!
Sen vare dags för middag å ännu mera ÖL!!

                   
Sägger bara de All inclusive var de bästa vi kunde ha valt!Slippa oroa sej över nå!

Tisdag 8/6 
Erik blev risig under natten å stannade hemma halva dagen medans jag själv fick avnjuta frukost, lunch och stranden. Somnade medans jag solade vilket resulterade att jag brände min panna=(.
På eftermiddagen gjorde han ett försök å följde med till stranden=)

(På stranden.)Den bjuder jag på hahaha

                        

Erik fin inför middagen och jag drack massa öl. Inte Efees utan Tuborg fick vi=)

                                   

                                         

Medans Erik låg å mådde dåligt

Så poppade jag musik mot kvälls kvisten å drack några öl!

Sen gick vi en sväng mot stan då jag shoppade två Adidas jackor.

Onsdag 9/6
På våran morgon promenad hittade vi denna restaurang hahahaha


Dagen var TOK varm och vi låg på stranden hela dagen.

Var tok trött å virrig vilket resulterade att jag under dagen gjorde bort mej massvist däribland lyckades jag kasta ner min bikini från balkongen.

Den lyckades landa på hotellets entre tak och deras service kille hade slutat för dagen så fick vänta 2 h innan jag tacksamt kunde hänga den på tork!

Lyckades även fastna i dörren rivde sönder mitt all inclusive armband haha som tur var fick jag ett nytt=)
Tappade bort mobilen, börs och kameran jag vet inte hur många gånger, Erik var mest less på mej=)
Tur jag e Söt;0)
Till middagen bjöds vi på Turkis mag dans.

                                    


Torsdag 10/6 
Vi bokade en resa med Nazar vårat resebolag. Kunde inte ha valt bättre dag då de va svalt å lite ljusa moln på himlen. Först åkte vi till ett jätte stort shopping fabrik därefter till ett "vattenfall". Besvikna blev vi då vi ansåg att det var mer en fors haha=).

Senåkte vi till en Bazar. JÄTTE stor marknad men vi var redan rätt less på att se alla sälja samma saker men de va definitivt en upplevelse=)
Sist åkte vi båt till en ö. Där man fick bada men vi solade bara.
Jag testade på att köpa ett slags bröd med fetaost i som dom äldre damerna tillagar på en särskild spis.

                   
Minns ej vad de hette!Men de var gott, men ganska torrt!

Fotade en del av vårat utval av mat å efterrätter.
En del av Förrätterna

Varmrätter samt en av kokarna som servade Duner kebab en kväll=)

Och ca 7 olika sorters efterrätter!


Fick underhållning även denna kväll=)

                                        
Värsta underhållningen!En berättelse i dans...mkt bra=)

Första kvällen vi faktiskt fick ta å byta kläder då de var kallare i luften!




Fredag 11/6
Vaknade upp med en fläckig panna..

FAAN!Börjat flagna från tisdags solningen=(
Skrubba skrubba å på med tonvist av solkräm, sjal och keps!

Fick en fins rosa nyans på pannan men sola ansiktet nå mer var bortslutet=/
Men vi solade resten av dagen iafl=)Och drack ÖL.

Härligaste vattnet. Man kunde se botten så fint vare=)
Till middagen invigde jag min nya klänning jag glömt visa er från Vero Moda.

Strosade runt  nattklubbarna på kvällen.




Lördag 12/6 
Varmaste dagen på hela veckan. Men vi pressade oss igenom sista dagen på stranden.
Ny bikinin från Hm.

Vilket givetvist reulterade att jag fick lätt solsting och planerna att gå till natklubbarna uteblev.

Blev en skön promenad på stranden istl


Hittade oss ett mysigt vatten stråk!!

Mkt poasing på våra bilder hahaha

På vägen hem införskaffade jag mej mitt första par Converse!!
Ett par gråa i den nya modellen=).
Skönaste säljaren som var grym på svenska. Jag prutade gärnet och gick glatt därifrån=)
Om jag kommer använda dom eller inte är ju en annan femma haha men fick dom ju billigt!

Söndag 13/6
Har sjukt svårt att sova på andra platser än min egen säng..Vilket kändes söndag morgon..
Gisses så trött å virrig jag blir!

Vi hade skön ut checkning. Frukost mellan 8-10. Vara utcheckade kl 10. Hämtning kl 10.25 mot flygplatsen, sjukt tung i huvet från lördagens kvava dag.
Lite shopping på Tax free. Köpte Lancomes rengöring då dom inte sålde min från Biotherm.
Bästa ögon removern från Clinique. Cigg till Christer..svin billiga cigg. Vet inte vad dom kostar i sverigen men mellan 40-50 spänn paketet??Alltså 400-500spänn per limpa? Jag köpte två limpor för 30Euro= ca 300spänn!
Hoppas nu bara jag köpte rätt sort=)
Sen köpte vi massa godis men ingen alkohol!!
Duktiga vi=)

Mamma hade kommit ihåg att hämta oss fel tid. Hon kom alltså kl 18 istl för 19.
Så fick ringa dit henne men de gjorde inget för dom fick inte fram vårat bagage ur planet så fick vänta nästan en timme..bläää..
Morsan kom med Donna till kallax å gissa om jag vart GLAD!!!!!!!!!=)
Puss å kel å mys=)
Nu har jag båda hundarna hemma. Det är de bästa=)

Allt som allt om resan så är jag Jätte nöjd!Vi bokade resan av Nazar. Flygplanet var av en modell mindre Sun express. Vi bodde på Hotell Kandelor och hade ca 200 meter till stranden.

Plus morgon sol på våran balkong, pool vid restaurangen. Och maten var så bra att vi käkade bara lunch ute en dag!
Finns det några nyfikna själar som har frågor om Nazar, hotellet eller resan så e de bara att maila mej på [email protected].
Jag hade själv många funderingar och gogglade runt.
Trots att de var skönt med värme så e de skönt att vara tillbaka till kalla Luleå.
Minus myggen då så klart=)
Kram på er Alla!!!



Kommentarer
HeidiK

AH va kul och se foton, jag har väntat hela dagen! :D Verkar som om ni har haft en toppen bra resa, men bra väder och allt annat! :)

2010-06-14 @ 20:34:57
URL: http://www.heidihk.wordpress.com
Eve

Å vad härligt bruna ni är och vilken bra resa det verkar ha varit... alltid kul att få se foton. Ska styra en resa mot Luleå snart så kanske ses vi då. Kram

2010-06-14 @ 21:18:33
Linus

besviken att ni inte åt på queens garden, bästa maten i turkiet!!! :)

2010-06-14 @ 22:19:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mia

Mina hjärtan och jag.... Mitt liv med Sambon Fredrik, våran dotter Emilia och chihuahuorna Tingy och Donna.

RSS 2.0