Obehaglig natt.........

Har sett aldeles för många känslosamma filmer och serier på sistone...
FOlk har mördats och många har dött...
Därav har jag haft lite dödsångest här i veckan...
Rädd för hur livet bara kan försvinna från en...
Hur lätt man kan råka ut för en olycka.....
Att det finns så många sjuka människor som kan ta ens liv..bara så där...
Igårkväll började de med att jag var ute med mina hundar...ser hur en karl går fortare och fortare efter mej...
Tills han ropar något och börjar prata om mina hundar...tänker direkt att nu kommer ha dra ned mej o busken and Kill Me!!!!
Men nej..han babblade på om mina hundar och om hans ex hundar..så till slut förstod jag att han var ju bara snäll...trodde säkert jag var hans ex på långt avstånd därför han rusade mot mej...
Han kallade Donna för grisen haha...för tydligen var "hans" chanel likadan=)
Åter till ångesten....
På natten när vi skulle sova borrade jag ned mej i kudden när helt plötsligt mitt hjärta slår 3-4 HÅRDA extra slag varav jag skriker till...sjukt obehagligt....sa till älsk att nu vågar jag inte somna tänk om jag dör....
Men han smekte mej på ryggen tills jag somnade och här lever jag=)
Googla snabbt på morgonen och orsaken kan vara stress, oro eller upphetsning att man är glad...
Jag mår ju positivt bra i kropp och sinne men det är nog åldern och dödsångesten som gjort mej nojjig och hjärtat slog bakut för att påminna mej att LEV LIVET!!!
Eller nå....
=)


Kommentarer
Anonym

extrasystoli .. ventrikulära extraslag (eller ev. supraventrikulära extraslag) är det.. extremt obehagligt.. men som regel helt ofarligt, om det inte händer jätteofta, då kan du ha en hjärtsjukdom, börjar det förekomma ofta går du och gör ett stress-ekg alternativt ett som dom monitorerar hjärtat en hel dag o natt.. men det var nog en engångsföretelse :P jag har det där titt som tätt själv, o jag lever än så länge hehe

2011-08-20 @ 22:17:32
Mia

Ja man blir ju nervös att man sku ha någon hjärtsjukdom bara för att man tänker utöver livet extra mkt nu!!Men förhoppningsvist är det nog bara all stress som tagit över mej när man börjar jobba igen=)=)

2011-08-21 @ 08:34:01
URL: http://miahh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mia

Mina hjärtan och jag.... Mitt liv med Sambon Fredrik, våran dotter Emilia och chihuahuorna Tingy och Donna.

RSS 2.0