Semester resan Stockholm- Göteborg.Dag 25-31

Semester dag 25/Måndag
Vi landade kring 8 och begav oss till Gärdet där vi skulle bo.
Ganska prick tio var vi på stan och hängde på låsen=)
Lunch på John Chris som sög...fick 5 kg pasta och 5 kyckling bitar...tack..typ?
Nå ni nä men vi shoppade mest hela dagen=)

På kvällen blev det Gröna Lund!

Sa redan ¨på färjan dit att aldrig i livet att jag åker Insane...jag KRÄKS bara av att kolla på den...
Men när vi kom dit var den nya åkattraktionen Twister precis avstängd pga nån bygel som fastnat..
typiskt..kan ju inte bara komma till grönan för att åka bergoch dalbanan samt fritt fall ...
Nä precis!Så jag åkte insane inte bara en gång utan TVÅ GÅNGER!!!!den va så jävla häftig så vi vart tvungen att testa den andra vägen oxså!..kan ju då lägga till att efter första åket smakade det blod i munnen..kanske för att jag skrek sönder halsen??=)
Häftigt var det=)

Semester dag 26/Tisdag
Planen var skansen...vädret sa: Slösa lite mer pengar...
Ja det regnade på morgonen.. till och från  under dagen så vi for till forum nacka!
Shoppa lite ..käka lite..

Köpte mej en klocka=)=)

Njöt av kaffet..innan hell break down...

Och där stannade vi till kl sju typ...jag blev så jävla dålig så jag knappt kunde röra mej ett tag..Men efter några piller mådde Mia bra igen=)
Orkade tom gå på restaurang på kvällen!
Tre rätter middag på BuefHaus nånting?=)
Snackkorg med olika sorters crispiga ostar i...MMMums=)
Varmrätt: Fläskfile, tjocka fries, rotgrönsaker och beasås....dreeegel**
Efter maten blev det kaffe med en STOR Belgisk Våffla. På den gräddglass, chokladsås och hasselnötskross...
*to die for**....inte lika god när våfflan blev kall däremot=(..tur jag ändå inte orkade den=)

Semester dag 27/Onsdag
Hämtade hyrbilen kl 7 och drog mot götet..sen somnade jag i bilen och vaknade si så där härligt när vi skulle in i city=)..sorry löööve...
Vi övernattade på Hotell Gothia..grymt bra!
Fick rummet högst upp men utsikt över Liseberg och Universeum...Sweeeeet*:0)

Lunchade gjorde vi på mitt favorit kebab hak!Godaste kyckling kebaben med ris och vitlökssås!!!
Sen shoppade vi lite mer=)
Pausade på ett utefik där vi köpte den mest delikata cheesecake bakelse vi smakat!
Citron/Lime...smääääälte i munnen..ångrade nästan att vi bara köpte en att dela på haha


Nya brills älsk och jag=)

Mot kvällen intog vi GRÖNALUND!!!!Ägd!
Fan så roligt vi hade!Var ju rätt kässt väder i götet..regn-sol-regn-sol-mulet osv under hela dagen...
Vi tänkte banga men passade på kring middagstid då regnat lagt sej...
Tror många bangade för så lite folk det var har jag aldrig skådat..
Först var de kring 20-10 min kötid...Sista en och halvtimmen var det bara hoppa på gå runt och hoppa på igen!!
Vi åkte typ ALLT föruutom det som snurrar..de går bara inte=)
Vann dessutom två plopp!!HIHI=)

Efteråt föreslog jag att vi klanske borde besöka skybar som ligger högst upp i hotellet...den e ju typ populär??
Turister som vi orkade vara så gick vi dit i chill kläder haha...tog en öl och slocknad rätt snabbt=)


Semester dag 28/Torsdag
Vi intog en stor stabbig hotellfrukost. Gick över gatan till Universeum!

Älsks första gång=)
Han blev lika impad som jag första gången!!
Coolast var så klart HAJEN!!!!!!!!!Och gulligaste var alla apor som sprang runt fritt=)

Sen bilade vi mmot Ullared för lite shopping på GEKÅS!!!!Hihihi
Do i need to say more...vi handlade för omkring 3000Kr och då hejdade vi oss=)

Hittade två tavlor jag bara skulle ha no matter what!
Vi var där från kl 15 till stängning...Sista bilen i parkeringshuset och efter middagen på Burger king även sista bilenkvar på stället!Illa=)

Semester dag 29/Fredag
vi kom till stockholm med bilen kring tre..men pga allt bygge så var gpsen inte riktigt med och vi/babe hittade först när vi avbröt från dens direktioner..så kring 4 var vi i läggan=)
Upp kl 10 och lämna hyrbilen.
Första dagen med värme och sol..Perfekt dag på skansen trodde vi!!
Men den söööög..eller skansen sög!Gud så tråkigt det var..fanns typ inget nytt att se så vi har renar, algar och kaniner bakom husen typ...
Bjönarna sov och lodjursungarna busade Bakom stenbråtet..typiskt..
efter att vi hängt typ 10 min på sälsidan fick vi se liiite action....
Waste of money säger jag bara!
Vi tuffade vidare mot gallerian och inhandla Babes G-Star jacka vi sökt i några butiker!
Lycka när dom hade den på lagret=)
Tror jag bara lyckades införskaffa mej ett par leggins jag inte ens idag hunnit prova=)
På kvällen drack vi en öl och mötte upp Fredriks bekanat på Helens krog!

Ingen dålig mat där inte!!

Jag åt lammrostbiff, rödvinsky och gratäng med chevre ost!

Och babe en stek med alla dess tillbehör=)
Vi fick liiiite plats kvar i magen för en till öl så Fredrik drog med mej till Sju någonting krogen under jord där vi drack som vikingarna: Mjöd Öl!


Semester dag 30/Lördag
Heeeeelt mörbultad i fötterna...skaaaa vi orka shoppa nå mer idag??
JO..nää..jooo....
Skulle ju ändå in till city så en butik hann vi in på där älsk shoppade jeans!
Sen lunch och mot flyget!
Kvällen spenderade vi i soffan!
och fotade allt jag köpt=)




Åså kläderna=)


Skinnjacka och Grön härlig Softshell!!Nu ska här worka outa!!

Lite Linnen,sjal, bälte och Kofta..

Baggy pants, taight pants, skinnkjol, linnen och skjorta



Pipp Kofta=)

Ett par leggins och strumpebyxor!

Plus lite till!!!
Ser i datorn att när jag fört över bilderna så har MASSOR försvunnit??
Vart har dom tatt vägen??=(
Hmmz..Vi har iafl haft en underbar semester tillsammans och inte ens bilderna kan visa hur kul!!
Tror jag fått med de mesta så nu behöver nu inte fråga vad vi gjort!!

Semesterdag 31/Söndag
Då firade vi morfar med fika som fyllde 77år tror jag=)..Handlade mat på Ica maxi.
På kvällen slingade KArin mitt hår så nu är jag Hot igen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mia

Mina hjärtan och jag.... Mitt liv med Sambon Fredrik, våran dotter Emilia och chihuahuorna Tingy och Donna.

RSS 2.0