Tidig vattenavgång!!!

Idag kring kvart i fem under min sista timme i kassan gick mitt vatten. Haha som tur var hade jag just hjälpt dom två kunderna jag hade och kunde ringa Mattias som fick komma och byta av mej för nu hände det minsann grejjer i underlivet sa jag hahaha...
In på toaletten där vattnet "forsade" trosor genom blöta ändå in på byxorna.
RInger förlossningen som säger att jag kan komma in för en undersökning mm
Där behöver jag bara ta av mej och lägga mej på bordet när det rinner till ännu mer och barnmorskan säger att ja nä någon gyn undersökning behövs inte det är vattnet som gått!!
Jag är liiiiite väl tidig. Enligt ultra ljudet bara 36+1, enligt min beräkning 36+3. Men det kan misstämma båda två=)
Älsk satt på flyget medans allt hände och ringde lite lätt skärrad när han landat.
Jag skickades iafl hem i väntan på att värk arbetet ska börja. Ja eller det började lite redan där men inte AJ AJ utan mest mulande stickande känsla i skrevet..Jag tror bebis kommer på onsdag!
Iafl så nu ska vi en gång dagligen in på undersökning i tre dagar. Har inget hänt onsdag tas ett beslut om jag ska sättas igång. Vanligtvist har det redan startat själv innan sa barnmorskan=)
Även om vi vill ha lilla hjärtat i famnen nu så mår den ju bäst av att få stanna kvar där inne någon dag till!
Full utvecklad 37+0 sa barnmorskan men att vi kanske redan var där nu=)
Sjukt spännande det här.
Känner mej helt oförberedd då jag tänkt jobba 2 veckor till sen planera det sista två veckor i lugn och ro....
NU kan det ske när som helst!!
GALET!!!!!!!!!!!!
Så tills vidare får ni kika in här lite då och då för updates.
Pöss!!
                  
                   Bild tagen igår=)


Kommentarer
Mervi

Men guuu så spännande Mia! Du är mamma Mia inom tre dagar! Hoppas vi iallafall och att du inte behöver bli igångsatt! Då dröjer det kanske ytterligare nån dag! :D Spännande!



Kraaam!

2012-04-15 @ 22:10:22
URL: http://sightforsoreeyes.blogg.se/
Kamilla - Mamma till Oscar och Nicole

Åh!! Nu är det nära :)

Hamnade på din blogg för ett bra tag sedan men det är först nu för nån dag sen jag såg att din Fredrik är min gamla klasskompis från gymnasiet :)

Lycka till när det sätter igång! Hälsa Fredrik :)

2012-04-15 @ 22:30:44
URL: http://Kamillaaaa.wordpress.com
Monia - mamma till Tuvalie

va kul, önskar dig stort lycka till! nu är det inte långt kvar :)

2012-04-15 @ 22:39:16
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
sussa

ojoj nu händer de grejer, snart har ni eran efterlängtade bebis i famnen :) lycka till!!!! kram

2012-04-16 @ 09:41:55
sussi

Så galet kul =)

2012-04-16 @ 11:59:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mia

Mina hjärtan och jag.... Mitt liv med Sambon Fredrik, våran dotter Emilia och chihuahuorna Tingy och Donna.

RSS 2.0