Helgen som vart!

I fredags åkte jag och älsk till Heidi och Mattias för lite middag och sällskap=)

Babe stod för tjärknölen och Heidi gjorde sin underbara gratäng=)
Vi fick tom besök av en tomte nisse!!hehe
Vi hade huuuur trevligt som helst=)

Lördag morrn var det ju sol så jag och älsk tog en promenad i det fina vädret sen in mot stan och prommade runt i butikerna tills vi kände för att ta bussen hem de hela tio minuterna det tar att gå..så slut vart vi=)
KOm hem med en "mamma" topp och lite bebis kläder!
Mot kvällen gick jag över till grannen för lite tjej häng mys=)

Finn ett fel....hehe Johan chaffören fick äta lite med oss innan efterrätten, ölen och vinet kom fram=)
Julmust för min del så klart!!
Lilleman fick inviga bebisens barnvagn, sittdelen då varken jag eller karin skaffat oss någon barnstol än...
Den var ey okey!!

Kom hem kring ett och somnade kring två så blev lååång sovmorgon söndag..först tolv steg jag upp!
Soffade lite sen åkte jag och mamma till mormor och morfar för en fika åså för att hämta hem en spjälsäng som min morbror användt och som jag ska måla vit! Bäst börja medans man orkar=)..plus en tripp trapp stol.
Mormor frågade även om jag ville ha en flätad korg som gammelmormor och hon användt för att ha barnkläderna i..GIVETVIST!!nostalgi....Hittade massa fina bebiskläder, stickat och bomull samt örngott broderat med mammas initialer på där i..hur mys är inte de!!
Däremot bara flick färger så vi får se om vi får någon användning av de=)

På kvällen hade vi bjudit Fredriks vänner på middag med deras lilla söte son..
Jag lagade massa lasange, bjöd på bröd och aioli...Åså visade de sej att karln var ju GLUTEN ALLERGIKER!!!!
Suck...bara tänka om snabbt eftersom jag redan serverat upp maten på tallrikar..
Fick tina upp en laxbit som jag stekte upp med massa citron , kryddor och olivolja. Till de grekiskt sallad och keso!
Blev väl uppskattat=)
Som om inte en allergi var nog så blev han utan fika oxså då han var diabetiker...
Slutet gott iafl men det är nog sista gången jag frågar Fredrik om sällskapet Äter ALLT!
=)

Idag har jag jobbat på och känns nu i kroppen att jag inte haft en lugn ro i kroppen!!
Började måla spjälsängen sen sa bebis ifrån så nu vilar vi i soffan=)

Nya tröjan och spjälsängen innan måleriet=)

Barnet i magen har föresten levt om som tusan på sistonet..ja eller lika mkt säkert men väldigt hårt så det tom syns utanpå magen när den kickar=)=)


Kommentarer
Anna-Karin

Vad du är fin gums!!:) så söt med kulan din!;)

2012-01-18 @ 09:19:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mia

Mina hjärtan och jag.... Mitt liv med Sambon Fredrik, våran dotter Emilia och chihuahuorna Tingy och Donna.

RSS 2.0