Trygg Hansa...........

Idag har vi haft besök från en på Trygg Hansa.
Planen har varit att försäkra henne där från dag 1. Men pga av att hon kom förtidigt och att vi varit inskrivna så har det varit mer frågor än klarheter från våran sida om hur vi ska fylla i alla papper och frågor om sjukdomar, komplikationer, sjukhusbesöken mm..
Så idag kom en karl som hjälpte oss så nu är hon högförsäkrad..Skönt!!
Sen tycker jag att försäkringskassans hemsida är en djungel för sig oxså så det ska snälla Heidi få hjälpa mig med när hon kommer på besök förhoppningsvis till veckan??=)
Förväntar mig inga fet pengar nästa månad och ja har noll koll i hur man fyller i föräldrapenningsansökan.
Tur man hunnit spara liiite så man klarar sig tills man är i fas med allt jädra tjorv med papper hit och ansökningar dit...
EN DJUNGEL ALLTIHOP!!!!!!!!!!!!
Sen ska gumman få ett eget konto-FIXAT!, åså måste vi ju komma fram till om hon ska få mer än ett mellannamn??
Tilltalsnamnet är ju klart likaså ett mellannamn...Men vill vi ha två??
Och varför har man ens mellannamn??
Och varför har en del 4 st olika??
Why why why???
                                   
                                   En suddig dagens bild som vanligt när älskling fotar hahaha....


Kommentarer
Mervi

Mina barn har mitt efternamn som mellannamn, detta för att det inte skall kunna ändras på på något sätt. Så på sätt och vis har mina barn två efternamn. :) Namn har barnen två vardera varav det ena är tilltalsnamnet. Tilltalsnamnet skulle ju understrykas i blanketten.. Jag tolkade mellannamnet som ett extra efternamn helt enkelt. :) Jag tror det står i beskrivningen av hur man fyller i blanketten och varför och där stod det något om mellannamn där ett efternamn kan fyllas i.



Kram!

2012-05-07 @ 19:10:29
URL: http://sightforsoreeyes.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mia

Mina hjärtan och jag.... Mitt liv med Sambon Fredrik, våran dotter Emilia och chihuahuorna Tingy och Donna.

RSS 2.0