Late Update, Påsken I Övertorneå!

Nästan två kilon tyngre är jag nu hemma!!Har inte riktigt hunnit landa och varva ner förrens nu.
Varit igång mest hela tiden så sa till Erik i måndags att nu behöver jag fan semester..haha helt jävla slut!
Men hur som helst så slutade våra planer inte alls som planerat!
Fredag morrn och vi vill till pullinki men vädret är grådaskigt och kring 10-11  började de tok snöa..blött blask å slask!
La mig i sängen och lite senare tog vi en rundturs promenad i Ö-T!

Hittade en aldeles underbar hundbajs påse sopkorg=)!!(se bild 3)
Tillbaka hemma flummade vi lite med pulka..Erik lycklig som ett litet barn!!! hehe
Blöta och kyliga av att vara ute satte vi på bastun och i värmen avnjöt vi några öl=)

På kvällen träffade vi Andreas och Lisa + vänner. Drack massa vin och mera öl. Mkt trevligt!

Tyvärr verkade jag ha fått en släng av Idas magsjuke virus så mått dåligt torsdag te lördag.
Viruset bröt aldrig ut helt som tur var. Men fredags kvällen avrundades tidigt=(

LÖrdag och de var dags för skoteråkning!!Att sitta bak på skoter med Erkis e iiiiiiiiiiiiiiinte kul!
Hujja så ont i kroppen jag haft!!!Vi va ute nästan hela dagen och fastnade med skotrarna flertalet gånger!
Men avslutade förmiddagen med grilla och mys framför en kojja!



Påskafton och stor middag med Eriks bror, fru och barn!Jag har smakat mat jag aaaaaaaaaaldrig trott jag ens kunnat röra i, som- rökt lax, matiljesill?, stenbitsrom....åch hujja..allt var verkligen lika äkligt som jag trodde!
Efter middagen for vi till nån finne by där de blev fest där vi senare drog vidare till Hotellet...
Vilket inte var så speciellt??Trevligt i all ära men som inget särskilt?
Träffade stockholms cattis..De var en riktigt chock!Men hon å camilla som jag spelat fotboll med tidigare hade tydligen en stuga i Ö-T!!Världen e allt bra liten=)



Söndag morgon var planen Ylläs och upp 6.00...God damn..Lill strumpan hade tur i oturen hostat hela natten så parents hade inte fått sova nå och jag var fett sliten...
Erik tvingade mig upp iafl och vi for till Pullinki och åkte snowboard!Grymt nice vare..de kom tom lite sol!
Samt  kul att vi stötte på goa Anna-Karin plus umgänge=)

Tillbaka i byn slocknade jag rakt av sen spenderade vi kvällenmed att äta äta å äta samt lite tv och sömn.
Tur att vi vilade upp oss för måndag morgon 7.oo satte vi oss i bilen på väg mot YLLÄS!!!!!!!!!!!!!!!!
Strålande sol, varmt!Ja fy faan kunde inte fått bättre väder!!Backarna var helt underbara att åka i.
De är det största skidort jag befunnit mig i med hela 49 skidbackar!!Crasyyyyyyy...=)
Snön var skita tung på vissa ställen, men helt underbar på andra!!
Vi hade ju några att välja bland men jag hittade då min favorit=)!
Efter timmars åkning byggde vi bo i snön och mummsade i oss oboy och korvmackor!
Tanken var även att vi skulle dricka gulasch soppa som sku blandes med vatten som vi hade med oss!
Men!!!!!Erik ger sin bror termosen med kaffet i att blanda med istället för med vattnet så de blev typ spya istället hahaha!Urk!


Fräkning som bara den blev jag efter den här dagen. Som en ihop knosad salami macka=)!
Nä Fy faan vilken underbar helg vi haft!Men jag har verkligen varit såå slut och mör i kroppen nu efteråt.
Först idag jag tagit mig ut på en promenad med Anna-Karin!Kanske kommer glimten tillbaka imorgon?!

Tänk om man kunde få ha de så här jävla fantastiskt oftare!??!? 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mia

Mina hjärtan och jag.... Mitt liv med Sambon Fredrik, våran dotter Emilia och chihuahuorna Tingy och Donna.

RSS 2.0