Dinkelpizza

Fick pizza sug på jobbet idag=)
Så när jag kom hem däckade jag först  2 timmar i soffan därefter började de riktiga arbetet!!
Deg: 8 Personer, Dubbel sats.

50 gram 
5 dl 
6 dl 
4 dl 
2 tsk 
4 msk 


Jag använde bara siktat dinkelmjöl då det var de jag hade hemma=)

Pizza 1 RENSTEKSPIZZA
Rökt Renstek, blåmögelost, lingon och en smakrik sallad ex ruccola.



Pizza 2 Kalkon och lök.
Kalkon, rödlök, vitlök och mozzarella ost.


Pizza 3 KorvPizza
Basturökt korv, ost, lite olika kryddor såsom svart/vit peppar, oregano, salt, stark paprika.


Blev totallt 18 mindre bitar. Perfekt att ta med som lunch låda 1-2 stycken=)
Bara jag som inte har banta som nyårslöfte??
Pizza is GREAT!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mia

Mina hjärtan och jag.... Mitt liv med Sambon Fredrik, våran dotter Emilia och chihuahuorna Tingy och Donna.

RSS 2.0