Tre månaders vaccinet!

Wieppieyh!!!!
Idag fyller gumman tre månader. Världens bästa tre månader har vi upplevt och kommer få uppleva mera fantastiska stunder många år framöver=)
Vi pumpade gumman full med ersättning innan vi åkte ca 200ml istället för 160 hon brukar äta.
Bra om dom är mätta och belåtna innan sägs de!
Vi mätte och vägde och jag gissade rätt på alla siffrorna=)
Hon ligger bra till på sin kurva men är lite kortare än vanligt för att vara tjej bebis.
Men hon hinner nog spurta iväg=).
Sist hade hon ju vuxit tre cm på 15 dagar..Nu 1,5cm på i månad=)
Vi pratade en bra stund med våran bvc dam. Så gumman hann somna medans hon hämtade sprutorna.
Men AJ så hon skrek till när första sprutan var i benet..
Hjärtskärande skrik så tom mamma fick tårar i ögonen.
Och jag som trodde vi sett allt aj aj på neonatalavdelningen.
Men hon tröstades snabbt och somna om till se de var dags för andra benet och så kom den där hemska gråtet att det gör ONT!!!!buhuuu....men efter ett snabbt tröst somnade hon om och sover än.
Så nu ska jag börja till att klippa ut delar till ett lapptäcke åt Emilia=)
Har ni en bra semester??Jag är ju bara ledig ett år och ca 2-3 månader till..
Jag hoppas på en bättre sommar nästa år=)
 
18 April 2012 Kom våran Emilia ut till världen. Lite för tidigt redan i vecka 36+4.
Men du var stor och stark men inte riktigt färdig.
15dagar var vi inskrivna på avdelning 56, neonatalavdelningen.
Inte bara blev du sondmatad du fick även en släng av gulsot och fick sola några gånger=)
Första resan hem ..
Lite för liten för bilbarnstolen=)
Den 2 maj blev vi utskrivna och kunde börja våra egna rutiner och äntligen få känna oss hemma som familj=)
Pytteliten=)
 


Kommentarer
elin

men det där inlägget var hel mysigt <3<3<3 love

2012-07-18 @ 21:21:20
Lisa

När Moa och Viggo var mindre och fick vaccin så tog Bvc-tanten in en till tant så tog de varsin spruta och stack samtidigt i båda låren så då blev det bara gråt en gång istället för två... De kan du ju fråga om när det blir dags för spruta nästa gång..

2012-08-05 @ 11:47:44
Lisa

När Moa och Viggo var mindre och fick vaccin så tog Bvc-tanten in en till tant så tog de varsin spruta och stack samtidigt i båda låren så då blev det bara gråt en gång istället för två... De kan du ju fråga om när det blir dags för spruta nästa gång..

Svar: De var ju smart=)!!!
miahh

2012-08-05 @ 11:48:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mia

Mina hjärtan och jag.... Mitt liv med Sambon Fredrik, våran dotter Emilia och chihuahuorna Tingy och Donna.

RSS 2.0