På önskan av dom söt sugna=)

Blev bjuden på vit chokladkladdkaka av min forna dräkt och design klass kamrat när vi hade återträff i sommras..
Den gjorde jag i helgen efter tre veckor utan socker..Den belv god men i min ugn liet för well done så håll ett öga på ugnen om ni får för er att baka=)!!



Vit chokladkladdkaka.

250g vit blockchoklad
200g margarin
3ägg
2,5dl socker
2dl vetemjöl

smält smöret i panna,tillsätt chokladen så att den smälter.
vispa ägg och socker
rör i chokladen och mjölet, vispa inte !
smöra och bröda formen ( rund men borttagbara kanter)


175C
30-35min i nedre delen av ugnen

den ska få lite färg och vara lös imitten när den tas ut ,
låt svalna

glasyr:
150g vit block
0,5dl grädde

värm till chokladen smällt häll den över kakan , låt den stå i kylen ett tag gör inget om den står över natten!

servera gärna med röda, svarta & vita vinbär

..
Jag köpte en mix med hallon i oxså=)
 
I helgen hade vi tjej middag och jag stod för efterrätten. Sen gick vi ut på krogen. För mig första gången på ca 2 år iomed graviditet och bebis. Om man bortser för möhippan då vi var på Western farm..inte riktigt samma grej=)
På mig hade jag en vinröd topp jag först tänkte ha på dopet men tog ju en klänning istället.
Åså mina vinröda leopard jeans och nya sneakers skorna på. Kände mig på topp=)
Vaknade upp trött som faaaan.Inte illamående som tur var. Brukar ju sova vid tolv och nu vandra jag och Karin hem till 04..Gisses haha..Gammeltant man blivit=)
Blev inge flott mat igår utan go grekisk pytt hos mamma så idag bakar jag renstekspizza och salami/brie på dinkeldeg!MUMS!!!!!!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mia

Mina hjärtan och jag.... Mitt liv med Sambon Fredrik, våran dotter Emilia och chihuahuorna Tingy och Donna.

RSS 2.0