Åh herrre gud vilken morgon!!!!!!!!!!!!!!!

Aj aj aj!!!!!!!!!!!!!!!!
Vaknade kring 0500 av att jag drömde att jag hade enormt starka sammandragningar..PÅ väg att föda i ett badkar och det gjorde satans ONT!!
Vaknade till liv och insåg att de va ju inga sammandragningar utan den sjukaste helvetes värsta mensvärken jag haft i mitt liv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Var ju tok trött så tänkte äsch jag somnar ju om så illa brukar de inte vara..Men nä..halv sex steg jag upp ur mitt dyng blöta täcke och tog min första Pronaxen tabeltt..
La mig i sängen började toooooooooooooook frysa..Låg då alltså och skakade, svettades, gnydde och kunde inte ligga still av all smärta!
Niklas vaknar till liv å undrar vad fan jag gör...Berättar då att jag har väärldens mens värk å att jag aldrig haft så ont någonsin! Tar mig upp ur sängen och värmer en havre kudde och lägger på magen. Sen ett dun täcle över mig , plus ett sängöverkast dubbelt och jag skakar och fryser fortfarande...
Känner hur tårarna kommer och jag ser min sista utväg till att bli värm och eventuellt få bort smärtan är genom ett varmt bad!
Pluttas gull tycker synd om mig och tänder ljus och sätter på badet. Om två timmar då ska han vara på jobbet=(
Men badet hjälpte faktiskt!!Satte mig ihopkurat i säkert 50 graders varmt vatten!Sen när jag skulle kliva upp höll jag på att svimma.
Och så fort jag reste mig upp kom mag värken tillbaka=(
Bara värma kudden igen och på med flanellpyamas på med tre täcken och försöka somna!!
Och jag lyckades fan=)!!
Tur jag började ett idag annars hade jag fan inte pallrat!Har mått jätte dåligt och inte heller fått i mig någon middag.
Känner mig typ magsjuk eller nå!
Blir de så här igen åker jag till vårdcentralen!Fan de värsta jag vart med om..Och de komiska är att jag och Ingela pratade om de här på jobbet för en vecka sen om hur folk kan ha så ont att dom kräks!!Inte jag säger ja!!
Men nära de var de=)!
Så har ni nå råd om hur man lindrar mensvärk tar jag gladeligen emot dom=)!!

Nå väl!Såg ut som ett troll när jag väl steg upp!Men jag hade planerat in att inviga en av ny kjolarna!
Kort dag= Höga klack skor!

Hann inte fixa håret riktigt men sånt man får ta!!Matcha gjorde jag ju iafl=)!!
Imorrn ledig!


Kommentarer
Mervi

Aj faaan alltså.. Jag kunde få sådär ont någon gång per år innan jag fick barn.. Jag hade faktiskt sådär ont månaden innan jag blev gravid första gången.. Jag kunde knappt gå pga smärtan och golvet gungade och jag höll på att kräkas flera ggr.. Jag tyckte jag hade ont då, men när jag sedan hade riktiga värkar så hade jag föredragit mensvärken som kom sådär illa någon gång per år istället! :D

Slappna av i hela kroppen och andas in genom näsan och ut med munnen när det känns som värst.. Det kan lindra lite faktiskt.

2008-12-12 @ 09:17:27
URL: http://peggybundy.blogg.se/
Emma

Thanks ! Det verkar som att min magsjuka smittade hela vägen till dig..

2008-12-12 @ 10:05:33
URL: http://emla.blogg.se/
Kristin

Usch det lät sjukt hemskt. Hoppas jag aldrig behöver vara med om det. Hoppas du slipper det fler gånger!

2008-12-13 @ 10:31:22
URL: http://kickans.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mia

Mina hjärtan och jag.... Mitt liv med Sambon Fredrik, våran dotter Emilia och chihuahuorna Tingy och Donna.

RSS 2.0