Chevre sallad

Ikväll kom baby hem från ytterligare en dag ute i skogen!!
Vi har väl träffats 1 dag och 1 timme under två veckors tid.
Så idag stod jag för middagen, det blev CHEVRE SALLAD!!!!!!!!!!!!!!!!!och kyckling=)

Åså vitlöksbröd så klart=)

Mias Recept. Rödbet &Chevresallad 2port
Marinerade 1 1/2 KycklingFile och stekte i mindre bitar
Kokade 2 port mathavre i buljong
Kokade upp ett gäng morötter och en stor rödbeta.
Hackade upp grönsallad
Kryddade med salladskrydda, citronpeppar och olivolja med citronsmak
Slizade en liten röd paprika
en näve majs
en liten rödlök i skivor
till mej en halv avocado, till Erik massa oliver.
Stekte upp rotsakerna i panna och därefter kycklingen
Lade upp allt på tallriken och skivad chevre emellan de varma rödbetorns så det smälte lite=)
Ringlade lite honung över och krossade valnötter.
Vola åså garlic bread i ugn!!

Nu är vi mätte och belåtna så de smäller om de!!
Sitter å käkat tugummi nu å Donna är fett imponerad och försöker anfalla mina bubblor samt gräva sig in i min kind!haha så jävla SÖT!!!!!!!

Efter Idol blire ett kvälls bad och så ska vi se klart filmen vi startade i måndags
 "Two Lovers"..Flippyyyy



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mia

Mina hjärtan och jag.... Mitt liv med Sambon Fredrik, våran dotter Emilia och chihuahuorna Tingy och Donna.

RSS 2.0