Try This!...LAXFORM

Som skrivet tidigare...jobb hela helgen och sen soffläge..inte mkt gjort=)
Lagat en stor form med mammas lax jag blev bjuden på i veckan.


Här kommer receptet:

Laxform
4 Bitar portions lax
Sätts i ugnsform med olja
Salta och peppra

Blanda-
2dl grädde
1tsk curry (mango curry)
1/2 dl soya
Saften av en lime eller en halv citron
1tsk grönpeppar (vi tog blandpeppar)
Häll över laxen och in i ugn 30min, 200Grader

Serva valfritt tillbehör till. Vi åt färsk citron pasta=)

Så här i efter hand så blir nog rätten bäst..i min ugn iafl..med 3dl grädde. 1halv lime och ca 20min i ugnen.
Såsen kokade nästan fast i botten. Och det blev liite för syrligt!
Men det som passar i mammas nya 201 0års modell ugn passade inte ihop med min gamla lulebo ugn=)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mia

Mina hjärtan och jag.... Mitt liv med Sambon Fredrik, våran dotter Emilia och chihuahuorna Tingy och Donna.

RSS 2.0