MödrahälsovårdsJournal 1983

Igår kväll satt jag och älsk och pratade bebis längd och vikt. Och hur stor våran lilla kanske blir..
Vi visste redan att Fredrik var 51cm lång och vägde runt 3500g när han föddes.
Jag mindes bara att jag var en knubbis på runt 3800g men inte hur lång så jag började rota runt i mina gamla barn pärmar och där hittade jag heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeela mammas gravid journal från när hon väntade mej=)
Vecka för vecka står det mammas vikt, sf mått och mitt hjärtljud mm.
Jag föddes en dag efter beräknad BF som var 10 Mars. Alltså född 11 Mars 09.25.
50 cm lång och 3840g. *Knubbis*=)
Såg ut som ett svart hårigt troll oxså...MASSA Hår hade jag!
Mina hjärtljud låg mellan 140-152, precis som lilla pyret vårt i magen=)
Mammsens Sf mått var lite större än mina mått i diverse veckor men vi är ju nu olika långa och alla barnmorskor mäter ju olika..
Totalt gick hon upp 12,7kg och jag ligger nu på 10kg plus!
Så det blir grymt spännande det här=)
Var oerhört mysigt att läsa igenom alla papper. Jämföra sig och fundera samt spekulera vad vi har för liten en att se framför oss!!
Kan säga att jag har redan börjat bli pirrig i kroppen=)

*Hjärtat*

Mamma Mia =)



Kommentarer
Kamilla - Mamma till Oscar och Nicole

Åh vad kul att läsa om sin sin egen start i livet och kunna jämföra. Mamma hade bara sf-måtten från när hon väntade mig men jag har jämfört graviditeterna med mina två barn och det är så kul att spekulera i vem som bor i magen :)

2012-03-20 @ 20:59:36
URL: http://Kamillaaaa.wordpress.com
Mia

Hehe ja det var faktiskt riktigt intressant!!Måste kolla upp några magbilder och jämföra med=)

2012-03-22 @ 22:00:04
URL: http://miahh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mia

Mina hjärtan och jag.... Mitt liv med Sambon Fredrik, våran dotter Emilia och chihuahuorna Tingy och Donna.

RSS 2.0